Platební styk NEY SD napřímo přes ČNB s novým bankovním kódem

Vážení zákazníci,
 
v průběhu května 2017 přešlo NEY spořitelní družstvo od sběrných účtů vedených Československou obchodní bankou na standardní platební styk tak, jak jej znáte v bankách, tj. pod vlastní bankovní kód 2260. Tímto krokem se zvýšil komfort pro všechny zákazníky využívající platební styk a došlo tak k jeho zpružnění prostřednictvím clearingového centra České národní banky. Zvláště pro družstevní záložny je vlastní bankovní kód potřebný k zajištění efektivního platebního styku bez nutnosti využívat bankovní služby třetích subjektů.

Hlavní výhody vlastního platebního styku

  • rychlý převod finančních prostředků u příchozích plateb (zkrácení o 1 den),
  • odchozí platby identifikovány číslem účtu a označením odesílatele (člena družstva),
  • zasílání plateb přímo na účet klienta (člena družstva), vedený u NEY spořitelního družstva,
  • možnost rozvoje dalších produktů a vylepšování služeb.

Platební styk od 4. května 2017

Klientovi (členovi družstva) zůstává stejné číslo účtu jako doposud, tj. např. 1947000015, nově však za lomítkem s naším bankovním kódem 2260.

 

Příklad:

Pro platby na účty vedené u NEY spořitelního družstva postačí zadat číslo účtu a lomítko s bankovním kódem 2260 (např. 1947000015/2260).

 

U odchozích plateb  bude na výpisu z účtu příjemce platba identifikována číslem účtu klienta (člena družstva), tedy nikoli 188xxxxxxx/0300 jako do 3. května 2017, ale 1947000015/2260 a označením odesílatele (jménem a příjmením fyzické osoby nebo obchodní firmou právnické osoby).

 

Jednorázová příchozí a odchozí platba je nadále u NEY spořitelního družstva ZDARMA.

 

Často kladené otázky

Proč se změnila čísla účtů?
NEY spořitelní družstvo nezměnilo čísla běžných účtů klientů, ale pouze začalo využívat vlastní platební styk a vlastní bankovní kód 2260. Klientům (členům družstva) zůstala stejná čísla účtů jako doposud, pouze se připojil bankovní kód 2260 za číslo účtu. Ke změně došlo kvůli efektivnějšímu a rychlejšímu platebnímu styku napřímo prostřednictvím clearingového centra ČNB
Jaká je výhoda přechodu na vlastní platební styk?
Přechodem na vlastní platební styk došlo k zajištění rychlejšího převodu finančních prostředků u příchozích plateb. Všechny platby mohou nyní zákazníci (členové družstva) realizovat prostřednictvím účtů vedených u NEY spořitelního družstva. Navíc nové účty mohou klienti využívat pro standardní platební styk jako u bankovních institucí.
Bude možné nadále používat původní číslo účtu?
NEY spořitelní družstvo bude akceptovat platby na sběrný účet NEY spořitelního družstva, vedený u ČSOB, pouze v případě příchozích zahraničních plateb a dále výhradně ve výjimečných případech (např. vklad hotovosti na pobočce ČSOB nebo na obchodních místech České pošty, s.p.) V takových případech je nezbytné, aby platba nesla přesnou identifikaci majitele účtu NEY spořitelního družstva, tj. uvedení čísla běžného účtu, příp. jména/názvu, adresy bydliště/sídla společnosti a účelu zahraniční platby.
Jak se změnily s novým platebním stykem poplatky?
Poplatkový režim se s novým platebním stykem nezměnil, tzn. poplatky za příchozí či odchozí platby zůstaly beze změny.
Jak jsou zpoplatněny prioritní platby?
Prioritní odchozí platba je zpoplatněna částkou 100,- Kč.

Další často kladené otázky

 

 

 

Tento web používá k poskytování a nabídce služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Více informací naleznete na stránce Cookies. Souhlasíte s užitím souborů Cookies?

Finanční produkt roku 2017

více >